maandag 6 december 2010

Ding # 14 Instant messaging

Chatten of toch niet?
Eindelijk komen we toe aan het chatten waar ik en enkele medecursisten zo'n behoefte aan hebben....Chatten doe ik al langere tijd op MSN, en soms via gmail. Dus daar ben ik mee bekend, ik vind het een leuke manier om even van gedachten te wisselen en zie mijn kinderen dagelijks chatten met hun vrienden. Af en toe wordt ik er wel eens onrustig van als je vergeten bent dat je zichtbaar bent voor iedereen en plotseling aangesproken wordt. Dat komt niet altijd even goed uit....

Meebo?
Ik heb toch maar een account aangemaakt bij Meebo zoals Hyacinth in haar reactie op Concerto 13 had beschreven. Dat lukt wel, maar de chatknop op mijn blog plaatsen, dat lukt dan weer niet.
Wie helpt me verder? Ik heb gekeken bij voorkeuren maar kom er dan gewoon niet uit. Ik wacht vol spanning op een ervaren chatter die me uitlegt wat ik niet goed doe?
Overigens zie ik het nut van chatten binnen BB niet zo. Dan ga ik toch gewoon voor de oude vertrouwde communicatiemogelijkheden zoals de telefoon of de mail. Gelukkig heeft mijn begeleider als redder in nood weer uitkomst gebracht. Na diverse eerst tevergeefse pogingen is het dan gelukt de chatknop op mijn blog te zetten!! Nu alleen nog iemand die online is vinden!

9 opmerkingen:

  1. Ik zit ook te puzzelen. Heb wel een meebo widget gemaakt, maar hoe krijg ik hem nu op m'n weblog? Bij stap 2 zie je allerlei mogelijkheden, o.a. facebook, google talk, maar een weblog....??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dat komt me bekend voor, verder kan ik ook niet komen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kom jullie helpen :-).

    Jullie zijn al een heel eind. Ik begrijp dat jullie de widget gemaakt hebben in Meebo.
    Kopieer nu alle tekst die staat bij Widget invoeging.

    Ga vervolgens op je weblog naar de ontwerp-pagina waar je pagina-elementen kan toevoegen. Klik aan een gadget toevoegen (bijvoorbeeld in de kolom naast je blogberichten). Kies dan html/java script.

    Plak vervolgens de tekst die je bij Meebo hebt gekopieerd bij inhoud. Geef nog een leuke titel en sla op. Als het goed is zie je nu je Meebo-account op de ontwerp-pagina erbij staan. Klik nog een keer op opslaan op de ontwerp-pagina.

    Klaar :-)

    Succes, ik hoop dat het nu lukt! Het klinkt heel ingewikkeld, maar dat valt erg mee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik dacht je begint positief, maar dan eindig je toch met de conclusie dat je het in de bibliotheek niet ziet zitten. Terwijl naar mijn mening de bibliotheek elke vorm van communicatie met haar klanten zou moeten omarmen. Te meer daar bedrijven het dagelijks inzetten en het voor heel veel klanten een dagelijkse bezigheid is. Kijk maar eens hoe bibliotheken het in de VS gebruiken. Zelfs 24/7.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukt!! De chatknop staat er... Ik snap de reactie van Probiblio... Ik ben wel positief maar zie gewoon niet echt gebeuren dat wij met klanten chatten. Is weer de kwestie tijdgebrek die daarbij om de hoek komt kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is je gelukt! Je bent nu helaas offline....anders hadden we hem even kunnen uitproberen....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoy Joy4ever,
    Helaas ben je offline op Meebo.
    Het is mij nu ook gelukt - dank de goede uitleg van avondster.

    Succes met het volgende ding!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Joy4ever, ik zie op verschillende weblogs die Meebo-widget verschijnen. Zelf heb ik een msn-account aangemaakt en gechat via gmail.
    Ook ik zie dat chatten via de bibliotheek niet echt zitten.....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. maar stel.., als we voldoende formatie zouden hebben..zou 't dan geen mooie mogelijkheid zijn voor onze gebruikers om online vragen te kunnen stellen?
    Vroeger had al@din naast de 24uurs vraag beantwoording ook een chat mogelijkheid. Deze liep heel goed.

    BeantwoordenVerwijderen